نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3835
-
الف
+

بازیگر سریال «یوسف پیامبر»: ایران و افغانستان یکی هستند

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» در مراسم «نوروز بی مرز» گفت: ایران و افغانستان یکی هستند.

به گزارش آی فیلم2، نخستین جشن بین‌المللی تحویل سال نو در تهران با عنوان «نوروز بی مرز» شامگاه روز چهارشنبه بیست و نهم حوت در مؤسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

در این جشن سفیران و مهمانانی از کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، قزاقستان و ترکیه «کشورهای عضو اکو» و دیگر کشورها اشتراک داشتند.

 بانو «کتایون ریاحی» بازیگر پرآوازه ایرانی و داکتر «پیمان جبلی» معین برون مرزی صدا و سیمای ایران از دیگر مهمانان این مراسم بود.

در ابتدا بانو «فریبا محمدی» گرداننده مراسم این عید باستانی را به تمام حاضران در مراسم و تمام پاسداران نوروز تبریک گفت.

سپس بانو «رفعت مسعود» سفیر کشور پاکستان عید نوروز را به همه کشورهایی که این عید باستانی را جشن می گیرند تبریک گفتند و مختصری از آداب و عنعنات مراسم نوروز در پاکستان صحبت کردند و بیان کردند که در پاکستان هر سال رنگ خاص خود را دارد و امسال رنگ زرد، رنگ نوروزی است.

سفیر پاکستان همچنان گفت: امشب کوشش کردم تا در لباسم از رنگ زرد استفاده کنم؛ اگر سالی رنگ سیاه باشد آن موقع کار کمی برای مردم مشکل می شود چون تمام تزئینات و دسترخوان نوروزی و پوشش ها رنگ سیاه به خود می گیرند.

 داکتر «نصیر احمد نور» سفیر پیشین افغانستان در تهران طی سخنانی ضمن تبریک نوروز به تمام کشورها مخصوصا دو کشور هم زبان و هم فرهنگ افغانستان و ایران، گفت: در افغانستان نوروز هم جنبه باستانی دارد و هم جنبه مذهبی و هم زمان با این که فصل نو می شود سال نو تحصیلی هم می باشد. 

بانو «کتایون ریاحی» بازیگر سریال «یوسف پیامبر» با ابراز خرسندی که تفاوت نوروز امسال با سال های پیش در این است که نوروز تمسال با ولادت مرد بزرگی مغایر شده است گفت :  سال نو خورشیدی و ولادت حضرت علی ع و روز پدر را به تمام مردان و نوروز دوستان تبریک می گویم و آرزو می کنم تا در این جهان هیچ گونه خشونتی وجود نداشته باشد .

این بانوی خیر ایرانی عنوان داشت که ایران و افغانستان یکی هستند و همه زنان و مردان افغانستانی خواهران و برداران ما هستند و هیچ فرقی با یکدیگر نداریم.

داکتر «پیمان جبلی» معین برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به گزارشگر آی فیلم2 گفت: این مراسم در حقیقت بهانه بسیار خوبی است برای اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران و ما به عنوان رسانه که بتوانیم نقطه و حلقه وصل بین تمام این فرهنگ ها و تمدن ها باشیم.

همچنان در این مراسم «مجید شجاع» آواز خوان گروه «پالس» چند پارچه از آوازخوان های مشهور بین المللی را اجرا کردند و در اخیر مراسم استاد «حسام الدین سراج» آواز خوان خوش صدای ایران چند پارچه اجرا کردند و دعای تحویل سال را خواندند و  همه مهمان ایرانی و افغانستانی و پاکستانی و دیگر کشورها این جشن بزرگ باستانی را در کنار هم جشن گرفتند.

ف ا/ب م

نظر شما
ارسال نظر